Смути, по-важно от кафе
23.04.2018 iamfashion

Нищо специално, но може и да бъде спасяващо

Не съм от онези вманиачени по здравословния начин на живот хора (хм, близките ми се подсмихват на това твърдение и въртят очи в досада), но наистина не съм. Просто обичам усещането, че се грижа за себе си. Особено предвид факта, че съм почти на 42. Има супер полезна статия по темата от Надя Петрова. 

Но има някои малки неща, които харесвам да правя в ежедневието си. Смутито е едно от тях. Логично е – лесно е, бързо, вкусно, хранително е и действа като енергизираща бомба и събуждащо за тялото ми. Имам си любимо такова, макар че според сезона леко променям някои от съставките.

Все още го правя със следните продукти (в пролетно-летния вариант има известни промени):

  • банан,
  • ягоди
  • кефир (знаете – ферментиралото мляко: аз го правя с тибетска гъба – оставям 200 мл в буркан с гъбата в хладилника за една нощ),
  • ядки (орехи, бадеми, слънчогледови и тиквени семки…),
  • чия семена,
  • фурми (понякога само, иначе става много сладко, а понякога ги заменям от сушени боровинки),
  • протеин (конопен обикновено, но за известно време слагах добавка с колаген),
  • сусамов тахан.

Включвам блендера на максимални обороти (за моя това са 1400 w) и изчаквам, докато се получи еднородна гладка консистенция (често използвам функцията Smoothie – тя е настроена а определено време и обороти, за да се получи идеалното смути). Пия го бавно и се наслаждавам на всяка глътка. Така засищам не само глада си поне до 13:00 на обяд, но и мозъка си. Спасява от глад за сладко (излъгах, защото не си спестявам шоколада за деня), но доста помага в дните за разтоварване. А аз ги правя не според сезонните изисквания (знаете – пречистване в началото на пролетта или по новолуние). Правя ги, когато усетя, че тялото ми го иска. Това смути е перфектното гориво преди тренировка – изпробвано! И за след нея, разбира се!

Споделяне:

коментара (0)

Оставете коментар

Email адресът ви няма да бъде публикуван Задължителните полета са обозначени с *

*