2018-та: Какво се случи с печатните лайфстайл медии?
26.12.2018 iamfashion

Иска ми се да започна този материал с неговия финал.

Но преди да прочетете няколкото изречения, които са съществени за това, което искам да кажа, добре е да приведа известни факти в подкрепа на изложението ми. Та… в един особен смисъл 2018-та беше добра година за медиите. По-скоро за онези от нас, които осъзнават, че времето върви само напред. Никога не спира.

Е?!?

През 2018-та принт изданието на COSMOPOLITAN AUSTRALIA спря

Издателството Bauer Media, което издава австралийския Cosmopolitan, обяви, че закрива проекта. През последните 45 години Bauer Media издаваше списанието под лиценза на холандския холдинг Hearst Communications. Но декемврийският брой за 2018-та беше последният. Засега новини дали ще бъде запазена онлайн версията липсват. Пол Дикзуел, директор на Bauer Media, споделя в официалното си заявление, че не очакава бъдеще за печатните медии.

През септември 2018-та Bauer Media обяви за сливането на редакциите на дигиталното и принт издание на австралийските Elle и Harper’s Bazaar. Тогава от служителите бяха съкратени 13 човека.

През 2018-та принт изданието на GLAMOUR UK започна да излиза два пъти годишно

През 2018-та британското списание започна да излиза само два пъти годишно, докато онлайн версията се запази и дори увеличи уникалните си потребители. Това е третото британско списание на Conde Nast, което преминава към подобна стратегия, след Love и GQ Style, които също излизат два пъти в годината.

През 2018-та принт изданието на GLAMOUR USA спря

Conde Nast, издателството, което държи лиценза на списанията Vogue, Vanity Fair, The New Yorker и много други, през 2018-та взе решение да стопира принт изданието на американският Glamour. През 2017-та бе взето същото решение и за принт изданието на Teen Vogue. Причината и за двете е нерентабилността на проектите. Glamour ще продължи да съществува в дигитален формат. В крайна сметка, това списание е основано през 1939-та и продължи съществуването си почти 80 години. Време е за промяна май?!! Главният редактор на списанието Саманта Бари смята, че има смисъл от ежемесечно списание, ако то е посветено на определени теми, като например конкурса “Жена на годината”.

През 2018-та се случиха подобни събития и с няколко принт издания на VOGUE по света

През 2018-та издатаелският гигант Conde Nast закри няколко издания на „библията“ Vogue. Ще си кажем довиждане с Vogue Mexico и Latinoamerica, който днес излиза в 12 страни в Южна Америка. Такава е съдбата и на Vogue Espana. Причината за закриването на списанието отново е нерентабилност, като онлайн изданието се запазва.

Това не е прецедент, но като такъв можем да приемем разширяването на географията на някои печатни издания на Conde Nast. Локална версия на списнието ще излиза в Хонг Конг – дебютният брой ще види бял свят през пролетта на 2019-та. Езикът, на който ще излиза, ще е традиционен китайски. Това е разликата с Vogue China, който излиза на опростен китайски.

Хм…

През 2018-та бяха закрити българските издания на списанията Hello и Harper’s Bazaar.

Мерките за оцеляване са в ход, ще има още и още преструктутриране на начина на работа в принт медиите. Балансът между платено и редакторско съдържание е доста крехък, подобен на отношенията църква в държавата. Всяко сливане на екипи води до чувствително разтърсване на работата на всички и е трудно. През изминалата 2018-та ние, хората от медиите, го изживяхме неколкократно. Продължаваме да го изживяваме. Не става дума за край, а за промяна, която е неизбежна. Намаляващите продажби на печатните медии и на рекламните приходи от тях водят до обичайни мерки на промяна.

Няма по-естествено нещо от това! Свиквайте, колеги! Крайно време е!

Споделяне:

коментара (0)

Оставете коментар

Email адресът ви няма да бъде публикуван Задължителните полета са обозначени с *

*