Само си мислех, че съм физически активна
15.03.2019 iamfashion

За да възстановите щетите навреме, вижте каква е важната комбинация, която ви държи във форма

Знаете ли, че първата книга за диети е написана през 19-ти век, а заглавието й било „Въглехидратна диета“? Значи хората отдавна се интересуват от темата за здравословното хранене и добрата физическа форма. Никак не е странно защо днес всеки ден ни залива информация за това как да комбинираме тренировките с вкусната храна, но в същото време да бъдем във форма и здрави. Отдавна занете, че това не означава задължително слаби.

В крайна сметка с помощта на мой приятел, който има толкова познания, че успешно може да конкурира повечето професионални коучове по здравословно хранене и начин на живот (но упорито държи да остане в сянка) научих най-важните неща по темата.

И така, хората условно могат да бъдат разделени на три групи според степента на тяхната физическа подготовка. Така сами може да прецените вие от кой тип сте.

Заседнал начин на живот

Тези хора правят между 3 и 5 хиляди стъпки на ден. За да отслабнат, препоръчително е да си водят дневник за това с какво се хранят през деня. Според резултатите вероятно ще се наложи да намалят приема на калории през деня. А, за да поддържат здравето си – ще се наложи да увеличат физическата активност.

Средна активност

Това са хората, които правят средно по 10 хиляди крачки на ден и тренират два или три пъти седмично. Такова натоварване се счита за поддържащо и не помага за бързо понижаване на килограмите.

Висока активност

Тези хора правят между 10 хиляди и 12 хиляди стъпки на ден, като задължително тренират три пъти в седмицата и то силови тренировки. Това натоварване позволява бърза загуба на тегло, отчасти и заради това, че ускорява обмяната на веществата.

Метаболизмът влияе на понижаването на килограмите. Обмяната на веществата можем да разделим условно на три вида: основна, хранителна и активна.

Основен (1700 калории за мъжете и 1200 за жените) – това е метаболизъм в състояние на покой.

Хранителен – той зависи от храненето. Пълнозърнести продукти, ядки, семена, харни, богати на фибри и други в този порядък допринасят за ускоряване на метаболизма.

Активен – този метаболизъм зависи от физическото натоварване. То може да го ускори с 20%.

На обмяната на веществата могат да повлияят и още:

  • Недостатъчно сън
  • Натоварване с тренировки
  • Боледуване или хормонален дисбаланс

Така че, вместо да спазвате опасни диети, постарайте се да решите проблема комплексно. Първо посетете лекаря си, за да се убедите, че със здравето ви всичко е наред. След това си направете график за хранене и за физическа активност! И го спазвайте!

Ако ви трябва помощ за тренировките – ТУК ще я намерите!

коментара (0)

Оставете коментар

Email адресът ви няма да бъде публикуван Задължителните полета са обозначени с *

*